Шкільна бібліотека

Бібліотека – це той храм, де завжди народжується і зберігається духовність. Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали «дім життя», «притулок мудрості», «аптека для душі».

Виховання інформаційної компетентності читачів шляхом використання у роботі шкільної бібліотеки інформаційно-комунікаційних технологій

«Бібліотека - дзеркало і джерело духовної культури»

В.О.Сухомлинський

Доповнюючи слова Сухомлинського можна з упевненістю сказати, що сучасна шкільна бібліотека - це визначний осередок спілкування й виховання - справжній шкільний інформаційний центр, який навчає учнів та вчителів адаптуватися в насиченому інформаційному світі, і ставить собі за мету:

- забезпечити вільний і демократичний доступ до інформації;

- навчити користуватися інформацією з традиційних (друкованих) і нетрадиційних (автоматизованих) носіїв;

- допомогти усвідомити значення інформації для особистого розвитку.

Шкільна бібліотека відіграє велику роль у справі навчання і виховання підростаючого покоління. Якщо раніше бібліотекар рекомендував книгу, віддавав її учневі, то сьогодні, у час глобальної комп'ютеризації, це спеціаліст у галузі нових інформаційних технологій, що постійно співпрацює і з учителями, і з учнями, надає систематичну інформаційну допомогу з питань викладання навчальних предметів, постійно знаходиться у пошуку нових ідей і рішень, спрямованих на розвиток і підтримку дитячого читання, постійно працює над тим, щоб учні ставилися до бібліотеки, як до невичерпного джерела інформації, ототожнювали її з місцем, де завжди можна поповнити свої знання, відпочити, поспілкуватися з товаришами, висловити свої думки.

Основне завдання шкільної бібліотеки - бути завжди на вістрі подій, намагатися всебічно сприяти формуванню інформаційної культури та культури читання школярів, підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом пропаганди методичної літератури та інформації про неї, інформувати батьків про нові надходження художньої літератури, періодичних видань, підручників і навчальних посібників та їх збереження .

Така діяльність бібліотеки сприяє становленню її як інформаційного центру навчального закладу

Бібліотека - інформація - читач

Список української літератури:

 Що читати влітку учням 5-11 класів

За рекомендацією МОН

Позакласне читання допоможе дітлахам підготуватися до наступного навчального року, розважить під час канікул та забезпечить новими знаннями. Ми спитали у співробітників Міністерства освіти та науки України, які твори бажано прочитати влітку 2017 року, і отримали наступний список.

Зауважимо, що в кожній окремій школі вчителі можуть додавати до списку інші книги або скорочувати перелік на свій розсуд.

5 клас

Легенди:

«Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати»,«Чому в морі є перли і мушлі».

Народні перекази:

«Прийом у запорожців», «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох»,«Летючий корабель».

Літературні казки:

Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис»,

Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. «Хуха-Моховинка»,

Василь СИМОНЕНКО. «Цар Плаксій та Лоскотон»,

Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Загадки:

Леонід ГЛІБОВ. «Химерний, маленький...», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?».

Літописні оповіді:

«Три брати - Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»,

«Святослав уладає мир з греками...»,

«Володимир вибирає віру»,

«Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»,

Олександр ОЛЕСЬ. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»).

Світ природи:

Тарас ШЕВЧЕНКО. «За сонцем хмаронька пливе...», «Садок вишневий коло хати...»,

Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. «В бур'янах»,

Павло ТИЧИНА. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...»,

Євген ГУЦАЛО. «Лось»,

Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Дощ» («Благодатний, довгожданий...»), «Осінь-маляр із палітрою пишною...»,

Григір ТЮТЮННИК. «Дивак»,

Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець».

6 клас

Календарно-обрядові пісні:

«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) - на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна - днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».

Пісні літературного походження:

«Ще не вмерла України...» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,

«Молитвою» О. КОНИСЬКОГО й М. ЛИСЕНКА,

«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,

Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка».

Я і світ:

Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало...», «Тиша морська»,

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,

Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...»,

Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,

Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»,

ПРИГОДИ І РОМАНТИКА Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,

Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,

Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».

Гумористичні твори:

Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,

Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,

Павло ГЛАЗОВИЙ.«Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».

7 клас

Суспільно-побутові пісні:

«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».

Про минулі часи:

Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені тринадцятий минало...», Тополя», «Як умру, то поховайте...»,

Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять...»,

Григір ТЮТЮННИК. «Климко».

«Ти знаєш, що ти - людина»:

Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб»,

Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»,

Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив...», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»,

Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти - людина...», «Гей, нові Колумби й Магеллани...»,

Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»,

Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений».

«Ми - українці»:

Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили»,

Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю...», «Вчителька».

8 клас

Усна народна творчість:

Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю».

Світ української поезії:

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думи мої, думи мої...» (1847), «Ой три шляхи широкії...», «Мені однаково, чи буду...»,

Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати...», «Давня казка»,

Володимир СОСЮРА. «Любіть Україну!», «Васильки», «Осінь»,

Володимир ПІДПАЛИЙ. «...Бачиш: між трав зелених...», «Зимовий етюд»,

Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «З дитинства: дощ» («Я уплетений...»), «Наша мова», «Теплі слова».

Національна драма:

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч»,

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»,

Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»,

Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути».

Український гумор:

Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

9 клас

Родинно-побутові пісні:

«Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько».

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».

Давня література:

Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. «Слово о полку Ігоревім».

Українська література доби Ренесансу і доби Бароко:

Григорій СКОВОРОДА. «Бджола та Шершень», «Всякому місту - звичай і права», «De libertate».

Нова українська література:

Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка»,

Григорій КВІТКА-ОСНОВ'ЯНЕНКО. «Маруся».

Література українського романтизму:

Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. «Пан та Собака»,

Євген ГРЕБІНКА. «Ведмежий суд». «Човен»,

Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Сон» «Кавказ» «І мертвим, і живим, і ненарожденним...» («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю жала...», «Марія», «У нашім раї на землі...» «На панщині пшеницю жала...». «Наймичка». «Доля», «Росли укупочці, зросли...»

Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада»,

Марко ВОВЧОК. «Інститутка»,

Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Не зaхвати солодкого зомління...»,

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. «Кайдашева сім'я».

10 клас

Література 70-90-х років ХІХ ст.:

Панас МИРНИЙ. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»,

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Мартин Боруля»,

Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Облога Буші»,

Борис ГРІНЧЕНКО. «Каторжна»,

Іван ФРАНКО. «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...», «Легенда про вічне життя», «Декадент», «Мойсей», «Сойчине крило».

Українська література 1910-х років:

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Intermezzo», «Тіні забутих предків»,

Ольга КОБИЛЯНСЬКА. «Земля»,

Василь СТЕФАНИК. «Камінний хрест»,

Леся УКРАЇНКА. «Contra spem spero!», «І все-таки до тебе думка лине...», «Хвиля», «Стояла я і слухала весну...», «Уста говорять: "Він навіки згинув!.."», «Лісова пісня»,

Микола ВОРОНИЙ. «Іванові Франкові», «Блакитна Панна», «Інфанта»,

Олександр ОЛЕСЬ. «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в Казку»,

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Момент».

11 клас

Українська література 1920-1930 рр.:

Павло ТИЧИНА. «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Одчиняйте двері...», «Пам'яті тридцяти»,

Євген ПЛУЖНИК. «Для вас, історики майбутні...», «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен - як срібний птах!..», «Річний пісок...»,

Микола ЗЕРОВ. «Київ − традиція»,

Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Молюсь і вірю...», «Солодкий світ!..»,

Микола ХВИЛЬОВИЙ. «Я (Романтика)»,

Юрій ЯНОВСЬКИЙ. «Шаланда в морі», «Дитинство»,

Валер'ян ПІДМОГИЛЬНИЙ. «Місто»,

Остап ВИШНЯ. «Моя автобіографія», «Сом»,

Микола КУЛІШ. «Мина Мазайло».

Література в західній україні:

Богдан-Ігор АНТОНИЧ. «Зелена євангелія», «Різдво»,

Осип ТУРЯНСЬКИЙ. «Поза межами болю».

Еміграційна література:

Євген МАЛАНЮК. «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?..»,

Іван БАГРЯНИЙ. «Тигролови».

Українська література 1940−1950 рр.:

Олександр ДОВЖЕНКО. «Україна в огні», «Зачарована Десна».

Українська література другої половини ХХ - початку ХХІ ст.:

Василь СИМОНЕНКО. «Задивляюсь у твої зіниці...», «Я...»,

Дмитро ПАВЛИЧКО. «Два кольори»,

Іван ДРАЧ. «Балада про соняшник»,

Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...»,

Ліна КОСТЕНКО. «Страшні слова, коли вони мовчать...», «Українське альфреско», «Хай буде легко. Дотиком пера...», «Я вранці голос горлиці люблю...», «Недумано, негадано...», «Маруся Чурай»,

Василь СТУС. «Господи, гніву пречистого...», «О земле втрачена, явися...», «Як добре те, що смерті не боюсь я...».

Проза другої половини ХХ ст.:

Олесь ГОНЧАР. «За мить щастя», «Залізний острів» (із роману «Тронка»),

Григір ТЮТЮННИК. «Три зозулі з поклоном»,

Валерій ШЕВЧУК. «Дім на горі».

Українська історична проза:

Павло ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ. «Диво».

Зарубіжна література: 

Що читати влітку учням

 5-11 класів

За рекомендацією МОН 

Ми вже публікували перелік творів української літератури для школярів 5 - 11 класів, рекомендованих Міністерством освіти та науки України для позакласного читання влітку 2017 року. А сьогодні до вашої уваги пропонуємо список книг зарубіжних авторів.

Зауважимо, що в кожній окремій школі вчителі можуть додавати до списку інші книги або скорочувати перелік на свій розсуд.

5 клас

Казки народів світу:

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.

Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя).

Китайська народна казка «Пензлик Маляна».

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож).

Брати Я. і В. ҐРІММ. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти».

Олександр ПУШКІН. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про рибалку та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів».

Ганс Крістіан АНДЕРСЕН. «Соловей», «Непохитний олов'яний солдатик», «Дикі лебеді».

Оскар УАЙЛЬД. «Хлопчик-Зірка».

Природа людини:

Джон КІТС. «Про коника та цвіркуна».

Йоганн Вольфганг ҐЕТЕ. «Нічна пісня подорожнього».

Генріх ГЕЙНЕ. «Задзвени із глибини...».

Ернест СЕТОН-ТОМПСОН. «Снап», «Лобо», «Доміно».

Світ дитинства:

Марк ТВЕН. «Пригоди Тома Сойєра».

Елеанор ПОРТЕР. «Полліанна».

Сила творчої уяви:

Льюїс КЕРРОЛЛ. «Аліса в Країні Див».

Марина Іванівна ЦВЄТАЄВА. «Книги в червоній палітурці».

Сучасна література (1-2 твори за вибором учнів і вчителя):

Роальд ДАЛ. «Чарлі і шоколадна фабрика».

Туве ЯНСОН. «Комета прилітає», «Капелюх Чарівника», «Зима-чарівниця».

Пауль МААР. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».

6 клас

Міфи народів світу:

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла (1-2 міфи). Дедал і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона (3-4 за вибором учителя).

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя).

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя).

Мудрість байки:

ЕЗОП. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя).

Іван КРИЛОВ. «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя).

Пригоди і фантастика:

Ж. ВЕРН «П'ятнадцятирічний капітан».

Р. Л. СТІВЕНСОН «Острів скарбів».

Чарльз ДІККЕНС. «Різдвяна пісня в прозі».

Микола ГОГОЛЬ. «Ніч перед Різдвом».

Людські стосунки:

Антон Павлович ЧЕХОВ. «Хамелеон», «Товстий і тонкий».

Джек ЛОНДОН. «Жага до життя».

Гаррієт БІЧЕР-СТОУ. «Хатина дядька Тома».

Володимир КОРОЛЕНКО «Сліпий музикант».

Поетичне бачення світу:

Мацуо БАСЬО. Хайку.

Роберт БЕРНС. «Моє серце в верховині...».

Генрі ЛОНГФЕЛЛО. «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя).

Джанні РОДАРІ. «Листівки з видами міст» (1 твір за вибором учителя).

Образ майбутнього в літературі:

Рей Дуглас БРЕДБЕРІ. «Усмішка».

Роберт ШЕКЛІ. «Запах думок».

Сучасна література (1-2 твори за вибором учнів і вчителя) :

Астрід Анна Емілія ЛІНДҐРЕН. «Міо, мій Міо».

Міхаель Андреас Гельмут ЕНДЕ. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

Крістіне НЕСТЛІНҐЕР. «Конрад, або Дитина з бляшанки».

7 клас

Билини і балади:

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».

«Король Лір і його дочки».

«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя).

Йоганн Крістоф Фрідріх ШИЛЛЕР. «Рукавичка».

Адам МІЦКЕВИЧ. «Світязь».

Роберт Льюїс СТІВЕНСОН. «Балада про вересовий трунок».

Історічне минуле в літературі:

Вальтер СКОТТ. «Айвенго».

Василь БИКОВ. «Альпійська балада».

Духовне випробування людини:

Джеймс ОЛДРІДЖ. «Останній дюйм».

Редьярд КІПЛІНГ. «Балада про Схід і Захід». «Якщо...».

Дружба і кохання:

Олександр ПУШКІН. «19 жовтня 1825 року».

Шолом-АЛЕЙХЕМ. «Пісня над піснями».

Олександр ГРІН. «Пурпурові вітрила».

Літературний детектив:

Едгар Аллан ПО. «Золотий жук».

Артур Конан ДОЙЛ. Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка», «Спілка рудих»).

Світова новела:

О. ГЕНРІ. «Дари волхвів», «Останній листок».

Герберт Джордж УЕЛЛС. «Чарівна крамниця».

Рюноске АКУТАҐАВА. «Павутинка».

Сучасна література (1-2 твори за вибором учнів і вчителя):

Айзек АЗІМОВ. «Фах».

Діана Вінн ДЖОНС. «Мандрівний Замок Хаула».

Корнелія ФУНКЕ. «Чорнильне серце».

8 клас

Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури:

Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий Заповіт (Євангеліє - 2-3 розділи за вибором учителя).

Античність:

Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь (2-3 за вибором учителя).

ГОМЕР. «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470-670).

ТІРТЕЙ. «Добре вмирати тому...».

САПФО. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто...).

ЕСХІЛ. «Прометей закутий».

Публій Вергілій МАРОН. «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя).

Квінт Горацій ФЛАКК. «До Мельпомени» («Мій пам'ятник стоїть...»).

Публій Овідій НАЗОН. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)).

Середньовіччя:

Лі БО. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя).

Ду ФУ. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття» (1-2 за вибором учителя).

Омар ХАЙЯМ. Рубаї.

Аліг'єрі ДАНТЕ. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання...»).

Відродження:

Франческо ПЕТРАРКА. Сонети № 61, 132.

Вільям ШЕКСПІР. Сонети № 66, 116, 130. Трагедія «Ромео і Джульєтта».

Мігель де Сервантес СААВЕДРА. «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя).

Бароко і класицизм:

Луїс де ГОНГОРА-І-АРГОТЕ. «Галерник».

Джон ДОНН. «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене...»).

МОЛЬЄР. «Міщанин-шляхтич».

Література XX-XXI ст:

Антуан де СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ. «Маленький принц».

1-2 сучасні твори за вибором учнів і вчителя:

Річард БАХ. «Чайка Джонатан Лівінгстон».

Барбара КОСМОВСЬКА. «Буба», «Буба: мертвий сезон».

Марина АРОМШТАМ. «Коли відпочивають янголи».

9 клас

Просвітництво:

Джонатан СВІФТ. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).

Йоганн Вольфганг ҐЕТЕ. Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей».

Йоганн Крістоф Фрідріх ШИЛЛЕР. «До радості».

Генріх ГЕЙНЕ. «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий...», «Не знаю, що стало зо мною...», «Коли розлучаються двоє...»).

Джордж Ноел Гордон БАЙРОН. «Хотів би жити знов у горах...», «Мій дух як ніч...». Поема «Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда».

Взаємодія романтизму і реалізму:

Олександр ПУШКІН. Лірика («До А. П. Керн» («Я пам'ятаю мить чудову...»), «Я вас кохав...», «Я пам'ятник собі поставив незотлінний...»). «Євгеній Онєгін».

Михайло ЛЕРМОНТОВ. Лірика («Сосна», «І нудно і сумно...», «На дорогу йду я в самотині...»). «Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя).

Реалізм:

Оноре де БАЛЬЗАК. «Гобсек».

Микола ГОГОЛЬ. «Ревізор». «Шинель».

Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ-початку ХХ ст.:

Генрік ІБСЕН. «Ляльковий дім».

Бернард ШОУ. «Пігмаліон».

Література XX-XXI ст.:

Шолом-АЛЕЙХЕМ. «Тев'є-молочар».

Рей Дуглас БРЕДБЕРІ. «451° за Фаренгейтом».

Гарпер ЛІ. «Убити пересмішника».

Ерік Вольф СІГЕЛ. «Історія одного кохання».

10 клас

Реалізм:

СТЕНДАЛЬ. «Червоне і чорне».

Оноре де БАЛЬЗАК. «Гобсек».

Федір ДОСТОЄВСЬКИЙ. «Злочин і кара».

Лев ТОЛСТОЙ. «Анна Кареніна».

Поезія середини - другої половини XIX ст.:

Шарль БОДЛЕР. «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія».

Поль ВЕРЛЕН. "Осіння пісня", "Так тихо серце плаче...", "Поетичне мистецтво".

Артюр РЕМБО. "Відчуття", "П'яний корабель", "Голосівки".

Роман ранньомодерністської доби:

Оскар УАЙЛЬД. «Портрет Доріана Грея».

11 клас

Література першої половини ХХ ст.:

Франц КАФКА. «Перевтілення».

Джеймс ДЖОЙС. «Джакомо Джойс».

Михайло БУЛГАКОВ. «Майстер і Маргарита».

Райнер Марія РІЛЬКЕ. «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось...».

Ґійом АПОЛЛІНЕР. «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй».

«Срібна доба» російської поезії:

Олександр БЛОК. «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю...», «Скіфи».

Анна АХМАТОВА. «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм».

Література другої половини ХХ ст.:

Бертольт БРЕХТ. «Життя Галілея».

Альбер KAMЮ. «Чума».

Ернест Міллер ХЕМІНГУЕЙ. «Старий і море».

Габріель ГАРСІА МАРКЕС. «Стариган із крилами».

Література кінця ХХ - початку ХХІ ст.:

Милорад ПАВИЧ. «Дамаскин».

Сайт налаштований для Копилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати